هر چه سرعت بارگذاری صفحه فرود شما کمتر باشد، نرخ پرش شما افزایش خواهد یافت. پارامتر سرعت وب سایت به شدت نیز مورد توجه گوگل است به طوری که اگر سرعت لود وب سایت شما آهسته باشد، نتایج شما در گوگل رتبه بندی خوبی دریافت نکرده و به ندرت در نتایج جستجو پایین می آیند.سرعت وب‌سایت: یکی از موارد مهم پایین بودن نرخ پرش، پایین بودن سرعت لود سایت است. هرچه این زمان کمتر باشد تعداد کمتری از کاربران را از دست خواهید داد. به‌طورمعمول سرعت لود مناسب تا 5 ثانیه در نظر گرفته می‌شود.

واکنش گرا بودن: امروزه درصد زیادی از کاربران، وب‌سایت‌ها را از طریق موبایل یا تبلت ها دیدن می‌کنند و اگر وب‌سایت شما واکنش گرا یا رسپانسیو نباشد قطعاً کاربران زیادی را از دست می‌دهید.
منوها: وقتی کاربران وارد سایت می‌شوند باید بتوانند در کمترین زمان ممکن مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. به همین دلیل بخش‌های مهم سایت را باید در منوهای بالایی قرار دهید و موارد دیگر را در کنار یا پایین سایت قرار دهید.
جستجو: یکی از قابلیت‌های مهم دیگر در وب‌سایت قرار دادن امکان جستجو در سایت است که اگر کاربر به هر دلیلی نتواند مطلب موردنظر خود را پیدا کند با یک جستجو به هدف خود برسد.

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که یک سایت کُند و آهسته می تواند یک کسب و کار را به مرض نابودی کشانده و مشتری های بالقوه شما را از خرید دلسرد نماید.هر چه سرعت لود یک وب سایت افزایش یابد، به جز آنکه باعث کاهش نرخ پرش خواهد شد، نرخ تبدیل را نیز افزایش خواهد داد. براساس آمارهای منتشر شده توسط Smart Insights، وب سایت های سریعتر، شاهد نرخ تبدیل بالاتری نیز هستند.محتوای مفید، همیشه قابلیت اشتراک گذاری دارد و از همه مهم‌تر سبب می‌شود که افراد بیشتر در وب‌سایت شما جستجو کنند. بر اساس یک بررسی صورت گرفته، مشخص شده که روزانه حدود ۲۷ میلیون محتوا توسط کل کاربران اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود. وبلاگ‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که رابطه قوی‌تری میان مخاطبان خود و کسب‌وکارشان بسازند و فقط لازم است که یک استراتژی مشخص و کامل به این منظور آماده گردد.ایجاد تعامل یکی از اهداف اصلی وبلاگ‌های کسب‌وکارها است و همین محتواهای وبلاگ یک کسب‌وکار است که باعث می‌شود تا افراد در مورد صنعت و محصولات آن بروز بمانند. منبع مقاله کاهش نرخ پرشبلاگ اد. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می توانید از پلاگین WP external links استفاده کنید. این پلاگین باعث باز شدن لینک های خروجی در تب جدید (و یا پنجره جدید) خواهد شد.

بنابراین همواره توجه داشته باشید که همین نکات کوچک و کم اهمیت نیز می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی تعامل و عملکرد کاربران با وب سایت شما داشته باشد. باز شدن لینک های خروجی در تب جدید نیز می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل و همچنین کاهش نرخ پرش وب سایت شما شود.

به خاطر داشته باشید که هر روزه گوگل بیشتر به سمتِ رضایت کاربر حرکت می کند. بهترین راهی که گوگل می تواند اطلاعات دقیقی از سایت شما به دست آورد از طریق ردیابی رفتار کاربرانتان در وب سایت شماست و هنگامی که سایت شما Mobile-Friendly نباشد، کاربرانی که از طریق دستگاه های موبایلشان به سایت شما می آیند، نمی توانند به درستی از آن استفاده کنند و عملکرد بسیار ضعیفی برای وب سایت شما به ارمغان می آورند (نرخ پرش کاربران در این حالت بسیار بالا خواهد بود، علاوه بر آن، نرخ تبدیل نیز بسیار کاهش خواهد یافت).

یکی از راه های کاهش نرخ پرش (و یا افزایش نرخ تبدیل کاربرانتان)، استفاده کردن از چندین صفحه فرود است. در سال ۲۰۱۳، مطالعاتی که توسط HubSpot در مورد دیجیتال مارکتینگترتیب داده شد و توسط Ion Interactive به اشتراک گذاشته شد، نشان می داد که شرکت هایی با ۴۰ صفحه فرود (و یا بیشتر)، ۱۲ برابر نسبت به شرکت هایی که ۵ صفحه فرود (و یا کمتر) دارند، فروش بیشتری را تجربه کرده اند.

به عبارت دیگر، اگر شما نرخ پرش (Bounce Rate) زیادی را بر روی صفحات فرود خود شاهد بود، این امر نشانه ای است که سایت و بازاریابی محتوایی شما نیازمند یک بازطراحی بسیار جدی است.

به درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت گفته می‌شود که بدون بازدید از صفحه دیگری، آن را ترک می‌کنند. این کمیت بوجود آمده تا به شما در تشخیص مناسب بودن مخاطب هدفی که وارد وب‌سایت کرده‌اید و همچنین انتظارات آنها از شما، کمک کند. در حقیقت وقتی نرخ پرش صفحه فرود کمپین تبلیغاتی شما بالا است، به احتمال زیاد در آن صفحه انتظار مخاطبتان را برآورده نکرده‌اید و محتوای نامناسبی مورد استفاده قرار گرفته است. برای مقاله های بیشتر به سایت رویدادهای فناوری تهران مراجعه کنید